Ten regulamin określa zasady obowiązujące na serwerze roleplay MyLife. Ma na celu utrzymanie immersji, bezpieczeństwa i uczciwości rozgrywki. Nieznajomość przepisów nie zwalnia z ich przestrzegania.
Powtarzające się przewinienia będą skutkowały zaostrzeniem sankcji — recydywa może podwyższyć wymiar kary względem pierwszego wykroczenia.
2.1 Miasto działa w trybie immersyjnym — traktujemy monitoring jako element świata gry; planuj akcje z uwzględnieniem świadków i miejsca.
(2)(3) 2.2 Jeśli w trakcie sesji zostaniesz wyrzucony, zgłoś to na kanale supportowym i postaraj się wznowić scenę z partnerami zgodnie z fabułą.
(1)(2) 2.3 Oczekujemy wejścia w postać: odpowiednia modulacja głosu i reakcje zwiększają jakość RP tam, gdzie to uzasadnione.
2.4 Jeśli uważasz, że doszło do naruszenia podczas akcji, dokończ scenę logicznie i złóż zgłoszenie z dowodami.
(1)(2) 2.5 Nie ingeruj bez powodu w czyjeś akcje IC — interwencje muszą mieć fabularne uzasadnienie.
(4) 2.6 Zabrania się kierowania obraźliwymi, nienawistnymi treściami wobec chronionych grup; naruszenia mogą grozić banem.
(3)(4) 2.7 Poważne rany i treści seksualne wymagają szczególnej ostrożności — przemoc seksualna bez zgody jest surowo zakazana.
(2) 2.8 Duże, planowane zniszczenia powinny być zgłoszone administracji z opisem zakresu i celu.
(2)(3) 2.9 Wykorzystywanie mechanik gry w sposób nienaturalny lub dla przewagi IC jest zabronione — zgłaszaj podejrzenia.
(2) 2.10 Nie używaj elementów wyposażenia dających nieuzasadnioną przewagę (np. specjalnych kasków) w trakcie wymiany ognia, o ile nie jest to część zatwierdzonego uniformu.
(2)(3) 2.11 Nie wykorzystuj lokacji immersyjnych (np. komisariatów, szpitali) do uniknięcia konsekwencji IC bez ważnego powodu.
(3)(4) 2.12 Modyfikacje wpływające na widoczność i oświetlenie, które zaburzają uczciwość rozgrywki, są zakazane.
(2)(3) 2.13 Graffiti powinno być immersyjne — nie tworzymy treści obelżywych ani symboli bojówkarskich; zgłaszaj nieimmersyjne oznaczenia.
(1) 2.1.1 Przy wykonywaniu legalnych prac używaj służbowych pojazdów i odpowiedniego uniformu.
(1) 2.1.2 Unikaj niebezpiecznej jazdy w terenach niedostosowanych do ruchu; preferujemy realistyczne zachowania.
(2) 2.1.3 Nie atakuj NPC bez powodu — traktuj je jak integralny element świata gry.
(2)2.1.4 "Must Win" i podobne praktyki frakcyjne są zakazane i mogą skutkować sankcjami.
(2)(3) 2.1.5 Nie przerywaj akcji przez szybkie respawny w miejscu walki — dokończ scenę rozsądnie.
2.1.6 Jeżeli chcesz, by testament miał moc IC u frakcji, złóż go odpowiednio wcześnie.
(1) 2.1.7 Nie udawaj przypadkowej utraty broni w celu ominięcia konsekwencji.
(3)(4) 2.1.8 Nękanie przez prywatne wiadomości jest zabronione i będzie karane.
2.20 Karta zakładnika przywołuje NPC na określony czas; reguły użycia i zwolnienia opisane są w wewnętrznych procedurach.
(2) 2.21 Użycie karty poza sytuacjami napadu jest zabronione — wymiany mają jasno określone warunki.
3.1 Kanał OOC przeznaczony jest do spraw technicznych i pilnych informacji niezwiązanych z fabułą; nadużywanie OOC może zostać ukarane.
3.2 Wymagamy sprawnego mikrofonu tam, gdzie komunikacja głosowa jest istotna dla RP; brak działania może skutkować czasową dezaktywacją konta do czasu naprawy.
3.3 Do opisywania działań używaj komend narracyjnych (`/me`, `/do`) zgodnie z ich przeznaczeniem — pomagają one utrzymać przejrzystość sceny.
(2) 3.4 Zakazane jest wprowadzanie fałszywych informacji za pomocą komend narracyjnych lub wykorzystywanie ich do oszustw.
(2)(3) 3.5 Obraźliwy, niekonstruktywny "trash-talk" poza rolą postaci jest niedozwolony i będzie karany.
(3)(4) 3.6 Szerzenie nienawiści lub poważne zachowania toksyczne skutkują surowymi sankcjami, włącznie z wykluczeniem.
(2)(3) 3.7 Nie przebywaj biernie w zewnętrznych kanałach głosowych w sposób zaburzający RP — używaj ich zgodnie z zasadami sceny.
(2)(3) 3.8 Rozpoznawanie lub ujawnianie tożsamości na podstawie głosu, zwłaszcza po akcji, jest zabronione.
4.1 Posiadanie dodatkowych postaci jest dozwolone po zgłoszeniu i zatwierdzeniu przez administrację.
(4) 4.2 Przekazywanie majątku lub informacji między własnymi postaciami jest zabronione.
(4) 4.3 Nie wolno rozdzielać majątku w celu obejścia konsekwencji przed planowanym zakończeniem postaci.
4.4 Twórz postacie z dbałością o spójność fabularną i sensowność w świecie gry.
(1) 4.5 Imię i nazwisko postaci nie powinno naśladować znanych osób lub rozpoznawalnych postaci bez zgody.
4.5.1 Unikaj kopiowania nazw z oficjalnych mediów lub gier bez akceptacji administracji.
(4) 4.6 Nie twórz wielu postaci w tej samej frakcji bez zgody administracji.
(4) 4.7 Nie odgrywaj postaci niemal identycznych z już istniejącymi, szczególnie po CK, bez zgody.
(1) 4.8 Odgrywanie postaci zwierzęcej wymaga zgłoszenia i rozsądnego przedstawienia roli.
(2)(3) 4.9 Zwierzęta muszą być odgrywane realistycznie i nie mogą nadużywać komend narracyjnych.
(3) 4.9.1 Ekwipunek zwierząt powinien być realistyczny — zakazy dotyczą broni i przedmiotów niepasujących do roli.
(2) 4.9.2 Nadużywanie bindów i animacji jest zabronione.
(1) 4.9.3 Udział zwierząt w agresywnych akcjach jest zabroniony, chyba że to K9 policyjne.
(1) 4.10.1 Osoby zaangażowane w przestępczą działalność powinny zachować dyskrecję w kwestii planów i struktur.
(1) 4.10.2 Działania przestępcze powinny być prowadzone w sposób realistyczny i przemyślany.
(1) 4.10.3 Dbaj o immersję — nie ujawniaj detali planów w miejscach publicznych.
(1) 4.10.4 Ubiór powinien odpowiadać klimatowi akcji; stroje jednoznacznie bojówkowe są zakazane.
(2) 4.11 Odgrywanie postaci pedów wymaga zgody administracji i szczegółowego opisu celu w tickecie.
5.1 Administracja ma prawo do zakończenia konfliktu zbrojnego między grupami bez podania powodu.
5.2 Administracja zastrzega sobie prawo do zamknięcia organizacji bez podania powodu.
(3) 5.3 Dzielenie się informacjami wewnątrzorganizacyjnymi z osobami trzecimi w formie OOC jest zabronione.
5.4 Administracja ma prawo do zmiany liderów frakcji i organizacji bez podania przyczyny.
5.5 Nagrania z serwera (np. klipy Twitch) nie mogą być wykorzystywane w IC za wyjątkiem zdarzeń zarejestrowanych przez: kamerę w radiowozie, kamery na budynkach użyteczności publicznej, a także te zamontowane za zgodą administracji.
(2) 5.6 Zabrania się okradania kont bankowych.
(2) 5.7 Zakazuje się używania usług znajdujących się w telefonie w celu napadnięcia kierowcy lub klientów zaznaczonych na GPS. Wyjątkiem jest bardzo dobry powód IC (np. konflikt z konkretnym taksówkarzem).
(2) 5.8 Zakazuje się atakowania członków frakcji w przypadku, gdy celem ataku jest kradzież przedmiotów.
5.9 (90 dni) Zakazuje się uciekania z więzienia za pomocą "PARKOURu".
5.10 (1) Zasady dotyczące odbijania oraz wymian panujące na serwerze:
5.10.1 Odbicia z więzienia dozwolone są wyłącznie w godzinach od 16:00 do 02:00 i muszą być przemyślane przez osoby odbijające.
5.10.2 Przemyt przedmiotów do więzienia przy użyciu dronów jest dozwolony wyłącznie w godzinach określonych w 5.10.1.
5.11 Wymiana zatrzymanych za zakładników jest możliwa tylko RAZ na całą akcję; jeśli do wymiany dojdzie i zostaną złapane kolejne osoby, kolejna próba wymiany może zostać odrzucona.
5.12 Możliwość wymiany osoby na której ciąży bardzo duży wyrok (+500 miesięcy) może zostać odrzucona.
5.13 Zakazuje się używania animacji parkoura podczas wymiany ognia. Animację parkour można użyć, aby przeskoczyć immersyjnie za osłonę; nadużywanie może być uznane za nieimmersyjne i skutkować banem (nie mylić ze skryptem parkour — wślizgi dozwolone).
5.14 Zakazuje się umyślnego wysadzania pojazdów konwojowych, w których znajdują się osoby odbijane. Transportowanie zatrzymanych w U1 konwoju z ryzykiem wysadzenia jest niedozwolone.
(2) 5.15 Streamerom zakazuje się jeździć na miejsca aktywności przestępczej z odsłoniętym ekranem (np. napady, darkshop, nielegalny lombard).
5.16 Zakazuje się porywania graczy frakcji LSPD, EMS oraz cywilów w celu wymian w godzinach 01:00 - 18:00.
5.17 Zakazuje się w jakikolwiek sposób napadać na parking policyjny w celu odzyskania pojazdów. Jedyny zgodny z regulaminem sposób na odzyskanie pojazdów to polubowne załatwienie sprawy w formie IC.
5.18 Zakaz kradzieży pojazdów w celu zniszczenia — zabrania się kradzieży pojazdów innych graczy z zamiarem trwałego uszkodzenia (np. nadużywanie nitro).
5.1.1 (4) Każdy pracownik LSPD, DOJ, EMS, DOC (z wyłączeniem zarządu frakcji) może odgrywać osobę skorumpowaną tylko po wcześniejszym zatwierdzeniu przez administrację. Odgrywanie osoby skorumpowanej bez zgody administracji jest złamaniem regulaminu i skutkować będzie blokadą oraz FCK postaci. Po zaakceptowaniu zgłoszenia szansa na FCK znacząco wzrasta. Brak możliwości wynoszenia przedmiotów frakcyjnych dla osób trzecich.
5.2.1 (1) Limity obowiązujące PD na dane napady:
5.2.2 (1) Limity obowiązujące CRIME: limit na akcję agresywną wynosi 5 osób. Wyjątkiem jest zgoda administracji.
5.2.3 (2) Limity obowiązujące CRIME po wygranej strzelaninie z LSPD: zasady dotyczące ilości PD zabieranych w zależności od liczby osób pozostających na nogach (szczegóły zawarte w regulaminie).
5.2.4 (4) Zakazuje się naliczania nieadekwatnych kar finansowych; w przypadku nieadekwatnych sankcji administracja może ukarać za działanie na szkodę serwera.
5.2.5 (4) Warunki wjazdu na aktywności związane z narkotykami: wszystkie organizacje walczące o laboratoria lub składniki muszą być wobec siebie wrogo nastawione; sytuacje sojuszów będą karane.
(3) Zakazuje się porywania osób z terenów Ghetta bez mocnego podłoża RP.
(1) 5.3.1 Zakazuje się porywania graczy z rabowanej placówki.
(3) 5.3.2 Zakaz porywania osób z prac legalnych w celach zarobkowych.
(3)(1) 5.3.3 Rabunek lub porwanie muszą być wykonywane poza terenami organizacji publicznych (sklepy, banki, komendy, szpitale, urzędy).
(1) 5.3.4 Zakazuje się jeżdżenia z zakładnikami po mieście.
(2) 5.3.5 Zakazuje się przeszukiwania i okradania zwierząt.
(2) 5.3.6 Zakazuje się kradzieży/okradania pojazdów tam, gdzie prawdopodobieństwo kamer lub ochroniarzy jest wysokie bez narracyjnego uzasadnienia.
(2) 5.3.7 Abordaż i kradzież łódki rybackiej dozwolone tylko w godzinach 23:00-06:00, używając innego statku i dalej niż 150m od brzegu.
(4) 5.3.8 Zakazuje się okradania na majątki przekraczające $250,000; poważne kradzieże karane są długimi banami i czyszczeniem majątku.
(3) 5.3.9 Porywanie pracowników biznesów w celach zastraszenia/wyłudzeń jest zabronione; wyjątki określone w regulaminie.
5.4.1 Lider organizacji ma prawo do FCK członka grupy za zgodą administracji; lider musi utworzyć ticket z informacjami o uśmierconej postaci oraz wykonać /fck i uzupełnić ankietę.
(1) 5.4.2 Każde rozpoczęcie wymiany ognia musi zostać zainicjowane głosowo.
(2) 5.4.3 Zakaz porywania LSPD do akcji hostylnej bez dobrego podłoża RP.
5.4.4 Każda grupa przestępcza może poruszać się maksymalnie 5 osób na akcji agresywnej.
(1) 5.4.5 Zakazuje się odbijania w promieniu 200m od placówek (szpital, komenda, urząd itp.).
(1)(2) 5.4.6 Zakaz kradzieży samochodów służb bez dobrego powodu (dobry powód = ucieczka z miejsca strzelaniny).
(2)(3) 5.4.7 Zakazuje się powrotu do tej samej agresywnej akcji po poddaniu się, z wyjątkiem odjazdu i rozpoczęcia akcji w innej lokalizacji.
5.4.8 LSPD ma prawo przekroczyć limit 8 funkcjonariuszy po 15 minutach od rozpoczęcia poprzez /s; w przypadku ciągłych rabunków nie obowiązuje limit.
(2) 5.4.9 Zakaz wjazdów na napad rozpoczęty przez inną organizację bez bardzo dobrego powodu IC.
5.4.10 Gracz przyprowadzony do lekarza w bunkrze CRIME musi odzyskać przytomność jeśli nie ma dalszych obrażeń.
5.4.11 W przypadku ujawnienia poufnych informacji administracja może zażądać nagrania potwierdzającego znajomość wiedzy IC.
5.5.1 Na serwerze obowiązuje zgoda odgrywania newschoolu i oldschoolu zgodnie z wyborem założycieli grupy ghetta.
5.5.2 Administracja zastrzega sobie prawo do zakończenia każdej wojny gangów bez podania przyczyny.
5.5.3 Rozpoczynanie akcji agresywnych musi być poparte dobrym powodem fabularnym.
5.5.4 Po ataku Driveby lub RunUp można zabierać przedmioty przeciwnikom w określonych sytuacjach (np. atak na teren).
5.5.5 Wchodzenie do pomieszczeń wrogich gangów nie jest zabronione — wymaga dobrego powodu IC.
5.5.6 Podczas Driveby/RunUp, gdy ktoś z twojego gangu ginie, nie wracasz po niego (wyjątek: osoba zagrożona przez konflikt).
5.5.7 Zakazuje się odgrywania "obrońców osiedli" — nie można wyrzucać każdego napotkanego gracza z terenu.
5.5.8 Zakazuje się łączenia z innymi gangami w potyczkach międzygangowych — gangi uliczne mogą mieć jedynie neutralne stosunki.
5.5.9 Zakazuje się wykonywania drive-by lub run-up częściej niż raz na dwie godziny.
5.5.10 Niezaakceptowany gang uliczny nie może tworzyć konfliktów (beef'ów) z innymi gangami.
6.1 Force Character Kill:
Aby przeprowadzić FCK, wymagana jest zgoda administracji.
Każde FCK musi być nagrywane przez co najmniej jedną osobę, która bierze czynny udział w całej akcji. Wymagane jest pełne nagranie – od momentu porwania lub zabrania ofiary, aż po dokonanie morderstwa oraz odjazd z miejsca zbrodni na znaczną odległość (np. z Sandy Shores do miasta).
Przy każdym FCK obowiązkowe jest użycie komendy /fck oraz rzetelne i kompletne uzupełnienie ankiety.
Ponadto przy każdym FCK gracze są zobowiązani do starannego przygotowania sceny morderstwa, w tym pozostawienia odpowiednich opisów dla potencjalnych służb lub przypadkowych cywili, którzy mogą natknąć się na miejsce zbrodni.
Każde FCK powinno stanowić wysokiej jakości scenę roleplay. Jeżeli akcja zostanie odegrana bez odpowiedniego klimatu, w sposób niestaranny lub na niewystarczającym poziomie, administracja zleci morderstwo postaci odpowiedzialnych za tę akcję.
7.1 Komendy narracyjne i narracja:
Komendami narracyjnymi są:
/me – Używane do odgrywania czynności swojej postaci, np. wyciąga telefon z kieszeni i pisze wiadomość.
/do – Służy do opisywania otoczenia lub reakcji, np. na stole leży kubek z herbatą.
/globaldo – Rozszerzona wersja /do, obejmująca cały serwer. Używane do opisania zdarzeń wpływających na większy obszar.
/try – Umożliwia losowe rozstrzyganie akcji, np. czy uda się otworzyć zamek? (50% szans na sukces).
/if – Rozszerzona wersja /try, pozwala określić dowolną liczbę możliwych wyników (np. czerwony, żółty, niebieski, czarny, zielony), a następnie losuje jedną z dostępnych opcji.
/opis – opisuje jedynie stan fizyczny postaci - wygląd, rany, zapach itd.
(1) Błędne użycie komendy narracyjnej.
(2) Kłamanie lub podawanie informacji niezgodnych z rzeczywistością używając narracji, jest zabronione.
Komenda /opis opisuje jedynie stan fizyczny postaci - wygląd, rany, zapach itd.
Animacje przedstawiające wykonywaną czynność nie muszą być dodatkowo podkreślane narracją.
Komendy /try używamy w momencie gdy chcemy, aby losowość zadecydowała o wyniku narracji.
Komenda /fck - wymagana do uzupełnienia podczas wykonywania fck
IC (In Character) - Wszystko co dzieje się w grze.
OOC (Out Of Character) - Wszystko co dzieje się poza grą.
(4) MG (Metagaming) - Wykorzystywanie informacji pochodzących spoza gry. Zmiana zachowania postaci, omijanie lub wykorzystywanie mechanik serwera w oparciu o informacje których nie pozyskała nasza postać.
Zakazuje się przebywania na streamie innego gracza podczas rozgrywki na serwerze — będzie to uznawane za MG.
(3) PG (Power Gaming) - Zmuszanie drugiej osoby do odegrania danej akcji RP nie dając jej możliwości zareagowania lub ograniczenie jego pola możliwości roleplayowych.
Organizacje porządkowe takie jak LSPD/EMS mają prawo do PowerGamingu.
Przykładem jest odgrywanie ran nieadekwatnych do otrzymanych wcześniej obrażeń np. odgrywanie zadrapania w momencie gdy zostaliśmy postrzeleni.
(2) LootRP - Okradanie osób lub pojazdów "do zera".
Zakazuje się czekania na miejscach zleceń lub hotspotach, aby okraść osoby które tam przyjeżdżają.
(3) RK (Revenge Kill) - Doprowadzanie się wzajemnie do BW w ramach zemsty.
(2)(3)(4) RDM (Random Deathmatch) - Atakowanie innych graczy bez powodu IC.
(2) VDM (Vehicle Deathmatch) - Celowe przejeżdżanie innych graczy pojazdem.
(1) + zmiana danych osobowych CN (Celebrity Name) - Imię i nazwisko postaci na podstawie imienia znanej osoby.
(1) CB (Cop Baiting) - Bezcelowe prowokowanie policji.
(1) CRB (Crime Baiting) - Bezcelowe prowokowanie crime.
(2) MW (Must Win) - Próba wygrania za wszelką cenę poprzez wykonywanie określonych działań.
(2)(3) WMG - Wykorzystywanie mechaniki gry.
(1)(2)(3)(4) Low RP - Żenujący poziom rozgrywki.
Nadmierne stawienia opisów w stylu "gówno na stole",
Ignorowanie wszelkich zasad roleplayowych.
(2)(3) CL (Combatlog) - Opuszczenie rozgrywki podczas akcji RP.
(1) FailRP - Każda sytuacja, która w ocenie Administracji nie podlega pod grę RolePlay i może być odpowiednio osądzona, a jej uczestnicy ukarani.
Za FailRP uznawane są metazwroty tj. "Muszę się zamyślić", "Ile zrobiłeś pompek", "Masz pajączka", "W moich oczkach" etc.
Używanie zwrotów takich jak: "oponent", "łapy łapy", "jeden leży", "leżysz to leż" itp. itd.
Za FailRP uznawane jest również nieadekwatne odgrywanie ran do sytuacji, w której nasza postać została zraniona.
(1) Fail Driving - Poruszanie się pojazdami po nawierzchni, do której nie są przystosowane.
(2)(3) NZ (Nieszanowanie życia) - Wcielając się w postać masz obowiązek dbać o swoje życie.
Za NZ uznawane jest:
Niepoddanie się w sytuacji gdy celuje do nas 3 przeciwników.
Ucieczka w sytuacji gdy osoba trzyma nóż przy szyi.